Home » Obiective turistice, Parcuri și rezervații

Rezervatia Paleontologica Cozla Pietricica Cernegura

28 December 2009 0 Comentarii

rezervatia-pietricica-cozla-cerneguraDin punct de vedere geologic, muntii Cozla, Pietricica si Cernegura care strajuiesc orasul Piatra Neamt fac parte din zona marginala a flisului, reprezentand ultima treapta a Carpatilor si sunt situati la zona de contact dintre Carpati si Subcarpati. In partea de nord a municipiului intalnim culmea Cozla cu o inaltime maxima de 679 m, in partea de sud intalnim culmea Cernegura cu o inaltime de 852 m iar in partea de est culmea Pietricica cu o inaltime maxima de 530 m. Acestea sunt formate din calcare de Doamna, strate de Bisericani, gresii de Lucacesti, gresie de Kliwa, marne brune, etc.

Pe aceste locuri acum 60 de milioane de ani in timpul Oligocenului se afla o mare in care traiau pesti si scoici caracteristice zonelor cu un climat subtropical. Toate aceste sunt confirmate de numeroasele genuri de fosile descoperite aici si care sunt specifice marilor si oceanelor calde cu o clima subtropicala. Pentru importanta lor acesti munti au fost declarati rezervatie paleontologica care se desfasoara pe o suprafata de 53 ha si sunt protejati de lege.

Rezervatia cuprinde trei puncte fosilifere de pesteri fosili din Oligocen care apartin masivelor Cernegura, Pietricica si Cozla. Fauna fosila existenta aici este formata din 38 de specii de pesti fosili, 10 specii de bivalve si cate o specie de izopode, decapode si chiar o specie de insecta. Ca urmare a cercetarilor efectuate in aceasta rezervatie naturala paleontologica s-au descoperit fosile unice in lume care pot fi admirate la Muzeul de Stiinte Naturale din Piatra Neamt. Totodata  cele trei puncte fosilifere au constituit subiectul unei monografii despre aceasta fauna fosila.

Vezi posibilitati de cazare in Judetul Neamt

Scrie raspunsul tau!

Adauga comentariul tau mai jos, sau trackback de pe site-ul propriu. Poti deasemenea sa subscrii la comentarii via RSS.

Va rugam sa pastrati un limbaj civilizat. Fara obscenitati sau spam.

Poti folosi aceste tag-uri:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Acest site suporta Gravatar. Pentru a avea un avatar online inregistreaza-te pe Gravatar.