Home » Parcul Național Ceahlău, Parcuri și rezervații

Toamna în Ceahlău

22 November 2012 0 Comentarii

08-toamna-tarzie-ceahlau-2012Muntele Ceahlău ne surprinde întotdeauna prin măreţia şi frumuseţea lui  fiind unul dintre puţinele complexe carpatine care mai păstrează încă eşantioane nealterate ale naturii. În fiecare toamnă muntele se transformă într-o mare de culori pastelate care îţi încântă privirea prin frumuseţea lor.

Am decis să urcăm pe Ceahlău şi să ne bucurăm de ultimele zile de toamnă. Drumul până la Schitul Antonie din Poiana Stănile l-am parcurs cu maşina, apoi ne-am luat aparatele foto şi am plecat pe traseul marcat cu bandă albastră pentru a ajunge pe platou. Nimic nu poate fi mai frumos toamna decât o plimbare prin pădure, pe covorul multicolor al frunzelor uscate.
Totul în jur este atât de frumos, spectacolul de culoare al naturii este desăvârşit.

Din Curmătura Stănile poteca îşi schimbă direcţia brusc spre nord, urcă uşor prin pădure şi apoi coteşte spre est pentru a ajunge în poiana Stănilele Mici. De aici se deschide o privelişte frumoasă spre abrupturile din sud, de aceea ne oprim pentru a contempla aceste frumuseţi. Apoi, poteca intră în pădure într-un urcuş pronunţat, formând câteva serpentine printre stâncile mari. După aproximativ o jumătate de oră de mers ajungem în şaua situată pe coama superioară a Piciorului Crestăturii. Ne încântă aici panorama către Poiana Stănilelor, flancată de Piatra Sură. Departe la orizont, spre sud, se desfăşoară Masivul Hăşmaş, iar spre est, ne apare impunător abruptul Ocolaşului Mare.

Toamna tarzie pe Ceahlau 2012, judetul Neamt

Toamna tarzie pe Ceahlau 2012 Toamna tarzie pe Ceahlau 2012 Toamna tarzie pe Ceahlau 2012 Toamna tarzie pe Ceahlau 2012 Toamna tarzie pe Ceahlau 2012
Toamna tarzie pe Ceahlau 2012 Toamna tarzie pe Ceahlau 2012

Poteca se continuă pe curba de nivel, traversează “Jgheabul lui Vodă” prin partea sa superioară şi ajunge pe platou în Curmătura “Piciorul Şchiop”. Pe această porţiune a traseului se poate admira impunătorul perete numit “Gardul Stănilelor”. Traseul se continuă pe platou până la Cabana Dochia.

Am hotărât să aşteptăm apusul în punctul numit la Pălărie. De aici am putut surprinde o mare de culori de la frunzele ruginii până la brazi pudraţi cu prima zăpadă. Am simţit căldura zilei care a dispărut odată cu soarele iar frigul serii s-a aşternut inevitabil în vârful muntelui. A fost o plimbare frumoasă de toamnă în care ne-am bucurat de ultima reprezentaţie a naturii.

Vezi posibilitati de cazare in Judetul Neamt

Scrie raspunsul tau!

Adauga comentariul tau mai jos, sau trackback de pe site-ul propriu. Poti deasemenea sa subscrii la comentarii via RSS.

Va rugam sa pastrati un limbaj civilizat. Fara obscenitati sau spam.

Poti folosi aceste tag-uri:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Acest site suporta Gravatar. Pentru a avea un avatar online inregistreaza-te pe Gravatar.